Köpvillkor

Pris på varorna anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms.  När du lägger något i varukorgen kan du se det totala priset inkl. ev. frakt.

Betalning med Payson 
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Betalning mot Faktura
Vi anlitar Payson faktura för all fakturahantering i samarbete med SVEA Ekonomi AB. Paysons villkor gäller för samliga fakturakunder. Betalningsvillkoren är 14 dagar och för att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Du måste också godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
     Vid försenad betalning skickar Payson en betalningspåminnelse varvid lagstdgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Payson debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
     Information om pantsättning. ”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.” 

Förskottsbetalning
När du beställt dina varor får du en orderbekräftelse via E-post på din beställning. Du gör en inbetalning till Plusgiro 78 76 90-7 och så snart betalningen nått oss (1-2 dagar) så skickar vi dina varor. 
     Förskottsbetalning via internet är en av de säkraste betaningsmetoder du kan genomföra på internet. Du behöver inte lämna ut ditt bankkontonummer eller ditt kortnummer.
     Det är enkelt att göra en förskottsbetalning via internet. Du loggar in på din internetbank, fyller i plusgironummer och summan som ska betalas. Istället för ocr.nr. väljer du "meddelande och fyller i ditt ordernummer som kommer att stå i din orderbekräftelse.

Din order och dina varor reserveras för dig i 10 dagar, om betalning fortfarande inte kommit till oss, så raderar vi ordern och du är välkommen att göra en ny beställning senare. 

Leverans och frakt
Vi skickar normalt iväg din order inom 1-2 arbetsdagar, oftast skickas det samma dag om order och betalning inkommit innan kl. 13.00. 

Fraktkostnad
Inom Sverige: Fraktfritt vid beställning över 500 kr. På order under 500 kr debiteras fraktkostnaderna med 69 kr.  Finland och Danmark, frakt enligt Postnords taxa, baserad på vikt (fraktkostnad kommer automatiskt upp i kassan).

Var noga med adressen och kolla särskilt att du skriver rätt postnummer, då det avgör till vilket ombud ditt paket kommer. Vi svarar inte för kostnader som tillkommer om det behöver skickas om till ny adress, utan kunden betalar dessa (pack + returfrakt + ny frakt). 

Ej uthämtat paket
Paketet skickas till ditt lokala ombud för upphämtning och aviseras via sms eller brev-avi. Du måste senast inom 14 dagar efter avisering hämta ut paketet. 
    Har paketet inte hämtats ut returneras det automatiskt till oss och en avgift om 150 kr plus frakter tas ut för det extra arbete och administration det medför oss. Köparen står för den nya frakten till sig själv vid ett eventuellt återköp av varor.
    För produkter som inte omfattas av ångerrätten, återbetalas inte beloppet i det fall köparen inte önskar paketet utskickat på nytt.

Ångerrätt
Ångerrätt gäller under 14 dagar från och med att du har mottagit varan. Enligt Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) har du rätt att ångra köpet. Observera att ångerrätten ej gäller för vissa livsmedel/foder och hygienartiklar. Detta för allas säkerhet. 
     Ångerrätten gäller oanvänd  produkt och obruten förpackning. När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet gäller inte ångerrätten. 
     När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss, se till att packa den väl. Du får själv bekosta frakten. 


Returer
Returer sker på kundens egna bekostnad utom om varan är defekt eller vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Kunden ansvarar för varan till dess den har kommit oss tillhanda. 
     Kontakta oss innan du returnerar en vara, Naturliga Norrland AB skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.  

Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt, betalar  vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Detta gäller om varan är i samma skick som när du fick den. 

Garantier och service
Vi garanterar att våra varor håller högsta kvalitet. Skulle du av någon anledning inte vara nöjd så är du välkommen att kontakta oss för eventuellt byte av produkt.

Privat policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Hämta i butiken

Handla här i internetbutiken och betala hemma i lugn och ro. Vi plockar sedan ihop dina varor i en kasse som du kan hämta hos oss. 

Naturliga Norrland AB
Vikingagatan 19
891 38 Örnsköldsvik  

VIKTIGT 

  • Skriv HÄMTAS i fältet för meddelande. 
  • Om din order understiger 500 kronor så behöver du också skriva Hämtas i fältet för rabattkod (annars debiteras du 59 kr i frakt och det behöver du förstås inte betala om du själv hämtar dina varor hos oss.