Köpvillkor

Pris på varorna anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms.  När du lägger något i varukorgen kan du se det totala priset inkl. ev. frakt.

Betalning med Payson 
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Betalning mot Faktura
Vi anlitar Payson faktura för all fakturahantering i samarbete med SVEA Ekonomi AB. Paysons villkor gäller för samliga fakturakunder. Betalningsvillkoren är 14 dagar och för att kunna beställa mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Du måste också godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
     Vid försenad betalning skickar Payson en betalningspåminnelse varvid lagstdgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Payson debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
     Information om pantsättning. ”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.” 

Förskottsbetalning
När du beställt dina varor får du en orderbekräftelse via E-post på din beställning. Du gör en inbetalning till Plusgiro 78 76 90-7 och så snart betalningen nått oss (1-2 dagar) så skickar vi dina varor. 
     Förskottsbetalning via internet är en av de säkraste betaningsmetoder du kan genomföra på internet. Du behöver inte lämna ut ditt bankkontonummer eller ditt kortnummer.
     Det är enkelt att göra en förskottsbetalning via internet. Du loggar in på din internetbank, fyller i plusgironummer och summan som ska betalas. Istället för ocr.nr. väljer du "meddelande och fyller i ditt ordernummer som kommer att stå i din orderbekräftelse.

Din order och dina varor reserveras för dig i 10 dagar, om betalning fortfarande inte kommit till oss, så raderar vi ordern och du är välkommen att göra en ny beställning senare. 

Leverans och frakt
Vi skickar normalt iväg din order inom 1-2 arbetsdagar, oftast skickas det samma dag om order och betalning inkommit innan kl. 13.00.  Vi använder oss av Schenker för inrikes paket.

Fraktkostnad
Inom Sverige: Fraktfritt vid beställning över 700 kr. På order under 600 kr debiteras fraktkostnaderna med 89 kr.  Finland och Danmark, frakt enligt Postnords taxa, baserad på vikt (fraktkostnad kommer automatiskt upp i kassan).

Var noga med adressen och kolla särskilt att du skriver rätt postnummer, då det avgör till vilket ombud ditt paket kommer. Vi svarar inte för kostnader som tillkommer om det behöver skickas om till ny adress, utan kunden betalar dessa (pack + returfrakt + ny frakt). 

Ej uthämtat paket
Paketet skickas till ditt lokala ombud för upphämtning och aviseras via sms eller brev-avi. Du måste senast inom 14 dagar efter avisering hämta ut paketet. 
    Har paketet inte hämtats ut returneras det automatiskt till oss och en avgift om 250 kr plus frakter tas ut för det extra arbete och administration det medför oss. Köparen står för den nya frakten till sig själv vid ett eventuellt återköp av varor.
    För produkter som inte omfattas av ångerrätten, återbetalas inte beloppet i det fall köparen inte önskar paketet utskickat på nytt.

Ångerrätt
Ångerrätt gäller under 14 dagar från och med att du har mottagit varan. Enligt Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) har du rätt att ångra köpet. Observera att ångerrätten ej gäller för vissa livsmedel/foder och hygienartiklar. Detta för allas säkerhet. 
     Ångerrätten gäller oanvänd  produkt och obruten förpackning. När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet gäller inte ångerrätten. 
     När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss, se till att packa den väl. Du får själv bekosta frakterna.

Returer
Kontakta oss innan du returnerar en vara, Naturliga Norrland AB skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.  
    För godkänd retur ska produkten vara i ursprungligt skick med originalförpackningen och alla eventuella lappar och manualer skall medfölja.
    Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller vi har packat fel. Returer ska skickas till oss som brev eller paket, inte mot postförskott och inte till ombud (vi kan inte hämta ut hos ombud). Kunden ansvarar för varan till dess den har kommit oss tillhanda. 
    Returfraktsedeln får INTE tejpas/klistras på originalförpackning (t.ex direkt på en hjälm/sko/stövelkartong eller liknande). Förstörstörd originalförpackning debiteras med 150 kr.

Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt, betalar  vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Vår fraktkostnad betalas ej tillbaka. Detta gäller om varan är i samma skick som när du fick den. Alla frakter betalas av kunden.

Reklamation
Om något är felaktigt med din produkt ber vi dig reklamera varan till oss så snart som möjligt samt skicka tillbaka varan. Retursedel får du från oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera för varor som ej returneras i de fall vi ersatt dig med en ny produkt.

Personuppgifter

Hos oss på Naturliga Norrland AB hanteras dina personuppgifter med största sekretess enligt dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation, 2016/679/EU) och säljs inte vidare till tredje part. Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

En personuppgift är all information som kan användas för att identifiera en enskild person.  I samband med att du genomför din beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina personuppgifter i vår databas för att kunna fullfölja ditt köp och förse dig med din leverans enligt den service du kan förvänta dig.

Exempel på personuppgifter som vi samlar in är: Fullständigt namn, personnummer, telefonnummer, e-postadress, postadress, och IP-nummer.

Din e-postadress används också för utskick av information och erbjudanden från oss, vårt nyhetsbrev. Det kan du enkelt avsluta prenumerationen av det genom att klicka på Avsluta längst ner till höger i nyhetsbrevet.

Önskar du mer information är du alltid välkommen att kontakta oss på info@naturliganorrland.se

Hämta i butiken

Handla här i internetbutiken och betala hemma i lugn och ro. Vi plockar sedan ihop dina varor i en kasse som du kan hämta hos oss. 

Naturliga Norrland AB
Hästmarksvägen 3L
891 38 Örnsköldsvik  

VIKTIGT 

  • Skriv HÄMTAS i fältet för meddelande. 
  • Om din order understiger 600 kronor så behöver du också skriva Hämtas i fältet för rabattkod (annars debiteras du 69 kr i frakt och det behöver du förstås inte betala om du själv hämtar dina varor hos oss.